Als je al een tijdje onderneemt, heb je in de loop van jaren heel wat mensen gesproken. Mijn eerste tip is dan ook: maak een lijst met contactpersonen vanaf de start vanaf je bedrijf.

Nodig ze uit voor iets interessants. Bijv. een lunch of ontbijt waarin je ze in contact brengt met andere mensen uit je netwerk, Waardoor ze met elkaar kunnen sparren en jij ze bijpraat over de ontwikkelingen binnen je bedrijf.

En daarna wel contact houden. Mijn ervaring is, dat het daar fout gaat. Er wordt eerst enthousiast iets opgetuigd en vervolgens is er geen follow up. Dat kost geld, energie en tijd

En acquisitie doe je niet alleen. Dit doe je als team. Waar de één goed is in het onderhouden van het contact. Legt de ander de contactgegevens vast en monitort de afspraak. En ga je de relatie verdiepen? Neem dan de expert mee en verwerf meer opdrachten bij je bestaande relaties.

Op die manier werk je optimaal samen aan de acquisitie.

Wil je hier verder over sparren? Klik op contact en maak een kennismakingsafspraak. Dan zorg ik voor koffie (of thee natuurlijk)