Ken je dit? Dat je met de ene medewerker zo makkelijk samenwerkt? En dat het met de ander steeds stroef verloopt?

Hoe blijf je dan goed samenwerken?

Goed samenwerken, start met inzicht in jezelf. In je manier van leidinggeven.

Hoe je daar achter komt?

Dat lees je hieronder aan de hand van de 4 gedragsstijlen in leiderschap:

De daadkrachtige leider, die snel beslissingen kan nemen en het team ‘ruimte’ biedt om nieuwe dingen uit te proberen

De enthousiaste leider die inspireert en het team ‘vrijheid’ biedt om met nieuwe ideeën te komen.

De dienende leider die goed kan luisteren en het team een ‘familie gevoel’ geeft om samen verantwoordelijkheid te dragen

De controlerende leider die betrouwbaar handelt en het team ‘zekerheid’ biedt door tijd en aandacht te geven aan de kwaliteit van het werk

Als je weet wat jouw kwaliteiten en valkuilen zijn, leer je om beter leiding te geven en effectiever te communiceren met je team.

Het zorgt er ook voor dat je medewerkers, waar je niet de natuurlijke klik mee hebt, leert begrijpen en waarderen.

Zo werk je beter samen met je team.

Wil jij ook beter samenwerken met je team?
Klik dan op contact en kies voor een persoonlijk adviesgesprek bij jou op de zaak.