Het opvolgen van je klantcontacten blijft één van de lastigste acquisitiemomenten die er zijn.
Je hebt met iemand gesproken op een bijeenkomst of je hebt via via gehoord dat ze interesse hebben voor jouw dienst.
Of je hebt al eerder werk voor ze gedaan en je wilt contact leggen alleen je doet het niet. Je stelt het steeds uit.
Komt morgen wel.
Misschien heb je wel een lijstje met dit soort contacten en je vraagt je af of ze je zal vergeten zijn.
Kansen blijven liggen.
Hoe komt het toch dat contact leggen zo lastig is?
Er zijn er aantal redenen en ik benoem er eentje:
Wat zeg je dan als je gaat bellen?
Waar gaat zo’n gesprek over?
Waarom zou die persoon geïnteresseerd zijn om met mij te praten?
In feite ga je er dan vanuit dat je klant geen probleem heeft.
Dan heeft het inderdaad niet zo veel zin om te bellen. Want dan kun je geen waarde toevoegen.
Het gaat erom dat je die contacten belt, waarvan je weet dat ze worstelen met een probleem waar jij een oplossing voor hebt.
Dan wordt het interessant voor jou en je klant.
Een vraag die je dan kunt stellen is, wat heeft u in de afgelopen tijd gedaan om het probleem op te lossen?
Vertel hoe de situatie voor je klant kan zijn als je met elkaar gaat samenwerken. Benoem het perspectief voor je klant.
Dan krijgt je telefoongesprek waarde en bel je vanuit je expertise in plaats van dat je voor je gevoel aan het leuren bent.
Hoe je ook aan je acquisitie werkt, stel het niet uit. Misschien wijst iemand je af, maar je laat juist omzetkansen liggen als je het niet eens probeert.
Heb jij behoefte aan een zakelijke stok achter de deur? Om focus te houden op je klanten en je omzet?
Klik dan op gratis en boek een groeisessie waarin je tips krijgt voor jouw business.