Onlangs weer een gave sessie gehad met een klant. Een klant die veel dingen leuk vindt en het lastig vindt om ‘nee’ te zeggen.
We brachten haar tijdbesteding en haar diverse activiteiten in beeld en de tarieven die daar bij hoorden. Dit was een reality check voor haar….
Ze deed zoveel verschillende dingen met verschillende tarieven, ze zag door de bomen het bos niet meer. Doordat we dit in kaart brachten, viel het kwartje: ‘ik besteed teveel tijd aan activiteiten die te weinig opleveren, terwijl ik geen tijd maak voor dingen die wel geld opleveren’
Met dit inzicht besloot ze 1 activiteit te stoppen (en nee te zeggen tegen een paar klanten) en die tijd te gaan besteden aan iets dat wel geld oplevert. (ja zeggen tegen klanten die haar wel op waarde weten te schatten)
Zij gaat de komende weken met dit inzicht aan de slag en ze bedankte me voor de hulp.
Herken je je in dit verhaal en wil je hier iets aan doen?
Ga dan eens bij jezelf na:
Waar in je business ben jij teveel aan het pleasen?
Waar kun jij ‘ja’ zeggen, en dan op jouw voorwaarden? (en nee, dan word of ben je niet hard, bot of onbeschoft)
Veel succes en ondernemersplezier!