In de loop van de jaren is mijn netwerk veranderd. Eerst werkte ik in loondienst bij ABN AMRO en sinds 4 jaar werk ik als zelfstandig coach. Daarnaast heb ik in de afgelopen jaren ook een ontwikkeling doorgemaakt in de diensten die ik aanbied. Als ik nu vanuit mijn dienstenaanbod naar mijn contacten kijk, dan zie ik hele andere kansen dan 2 jaar geleden.
En het leuke is, zo werkt het ook bij mijn klanten. Als ik een klant vraag om zijn of haar netwerk in beeld te brengen en vanuit de huidige diensten naar zijn of haar contacten te kijken, dan worden er altijd wel namen aangevinkt. Namen van mensen waarvoor de nieuwe of gewijzigde diensten interessant kunnen zijn. De uitspraak: ‘the money is in the list’ geldt niet alleen voor maillijsten maar ook voor je netwerklijst. Mijn tip voor jou is dan ook: pak je netwerklijst en kijk vanuit je huidige diensten naar je contacten. Bel ze op voor een (online) koffieafspraak en praat ze bij over jouw nieuwste ontwikkelingen in je aanbod. Het is goed voor je klantenbinding, je haalt weer klantinformatie op en als het een leuke klant is, krijg je er ook nog energie van. Fijne dag en veel succes.