De zomervakantie zit er voor mij weer op en in de afgelopen weken heb ik allerlei studieboeken gelezen en webinars gevolgd om nieuwe inzichten op te doen en met jou te delen.
Vandaag een tip over de juiste mindset in een klantgesprek. En wat bedoel ik daarmee? Ik bedoel daarmee de gedachte waarmee jij een gesprek ingaat. Heb je bijv. een verkoopgesprek en is jouw gedachte: help die klant zit niet op mij te wachten of hij zal me wel te duur vinden? Dan helpt dat je niet om ontspannen een gesprek in te gaan. En een ontspannen houding helpt je juist om de verbinding te maken met je klant en het vertrouwen te krijgen. En dat is de basis voor een goed klantgesprek.
Wat werkt dan wel? Bedenk als je een klantgesprek ingaat: het gaat niet om mij. Het draait om de ander, namelijk jouw klant. Richt je in het gesprek op de problemen waar jouw klant mee rondloopt en biedt daar een oplossing voor. Besluit de klant daarna om (nog) niet voor jou te kiezen? Realiseer je dan: Het is geen afwijzing op je kunde alleen heeft jouw oplossing op dit moment geen prioriteit voor die ander. En dat mag natuurlijk!
Spreekt dit je aan en kunnen jouw gespreksvaardigheden wel een boost gebruiken? Kijk dan bij mij een aanbod en kies voor een workshop of 1 op 1 training.